Wednesday 20 July 2011

antara satu KELAHIRAN dan sebuah KEMATIAN....


Alhamdulillah,syukur ke hadrat Yg Maha Kuasa,ku masih diberikan nyawa untuk terus menikmati sinar mentari,menghayati keindahan hamparan bumi pada hari ini...hari ini juga,genap usiaku 19 tahun..hehe..akhir belasan tahun..sudah 19 tahun aku meneroka dunia indah ciptaanNya..juga sudah 19 tahun 9bulan 10hari aku hidup dalam rahmatNya,19tahun melayari kehidupan bersama insan-insan yg menyayangiku.....
Namun,angka 19 itu bukan lagi ukuran buatku...tanggal ulangtahun hari lahir bukan lagi antara peristiwa yang kunanti..ucapan selamat hari lahir bukan lagi ucapan yang kuinginkan...cuma harapan,aku masih hidup dalam lembayung kalimah suci,'Tiada Tuhan yang wajib disembah melainkan Allah,dan Nabi Muhammad pesuruh Allah'....dan aku bermohon Pd Yg Esa,moga hari -hari yg bakal aku lalui,lebih baik daripada hari-hari yang telah aku tempuhi..
Seusai aku bangkit daripada tidur pagi tadi,berita yang dukacita menerjah ke pendengaran telingaku,bekas jiran sebelah rumahku telah meninggal dunia..Innalillah....aku bicara sendirian,hari ini mungkin ulangtahun kelahiranku...namun bagaimana jika pada tarikh hari ini juga adalah hari kematianku??ermmmm
Begitulah hidup ini,hari kegembiraan kita mungkin adalah hari kesedihan bagi mereka yang lain..realitinya,pada saat satu kelahiran ke dunia,disusuli juga dengan satu kematian meninggalkan alam yang fana ini..

Antara satu kelahiran dan sebuah kematian,tidak banyak bezanya...yang lahir pasti akan merasai mati.Cuma yang menjadi perbezaan,yang baru merasai satu kelahiran masih boleh terus mencari bekalan sebelum tiba saat kepulangan.manakala,yg merasai sebuah kematian,tidak kan kembali ke dunia nyata memungut kembali bekalan yg ditinggalkan...apatah lagi menyesali dosa-dosa silam...

NAMUN,bagi mereka yang beriman,,,KEMATIAN itu menyimpan seribu rahsia yang mendamaikan.......

No comments:

Post a Comment